شماره مطلب : 18457
زمان انتشار : 95/10/22 - 18:15 2017/1/11
شبکه نمایش خانگی انگار حیات خلوتی برای برخی آثار و فیلمسازان شده است و عدم وجود مدیریت کافی در این حوزه باعث شده که برخی آثار با نازل ترین کیفیت وارد این شبکه شده و از طرفی نحوه توزیع و ارائه محصولات فرهنگی در شبکه نمایش خانگی هم به شکل بی قید و بندی رخ می دهد
عدم هرگونه نظارت در شبکه نمایش خانگی و انواع آسیب ها

داستان مخاطب فریب خورده؛ قصه تو که بی تدبیری!

شبکه نمایش خانگی انگار حیات خلوتی برای برخی آثار و فیلمسازان شده است و عدم وجود مدیریت کافی در این حوزه باعث شده که برخی آثار با نازل ترین کیفیت وارد این شبکه شده و از طرفی نحوه توزیع و ارائه محصولات فرهنگی در شبکه نمایش خانگی هم به شکل بی قید و بندی رخ می دهد

گروه فرهنگی «آوینی فیلم»: شبکه نمایش خانگی انگار حیات خلوتی برای برخی آثار و فیلمسازان شده است و عدم وجود مدیریت کافی در این حوزه باعث شده که برخی آثار با نازل ترین کیفیت وارد این شبکه شده و از طرفی نحوه توزیع و ارائه محصولات فرهنگی در شبکه نمایش خانگی هم به شکل بی قید و بندی رخ می دهد.
کیفیت پایین محصولات، عدم توجه به قابلیت های فکری خانواده ها، توزیع آثار نامطلوب برای خانواده های ایرانی و ارائه نسخه هایی سینمایی که در آن ها بخش های توقیفی هم وجود دارد، نشان دهنده این است که انگار برای مسئولان سینمایی شبکه نمایش خانگی با بخش توزیع دی وی دی در کنار خیابان فرقی ندارد و هر محصولی با هر کیفیت و شرایط و تبلیغاتی می تواند وارد شبکه نمایش خانگی شود و گویی برای مسئول مربوطه تنها برگزاری سالیانه یک برنامه دورهمی با نام جشنواره «یاس» برای نمایش عملکرد کاری کفایت می کند!
یکی از مواردی که در شبکه نمایش خانگی مورد توجه قرار نمی گیرد و از این حیث رویه ای مشترک با آثار فروشندگان فیلم در کنار خیابان دارد، عدم هرگونه نظارت برای عرضه محصولات و شرایط تبلیغاتی فیلم است. برای نمونه اخیرا تبلیغات اثری گمنام در شبکه نمایش خانگی با عنوان «داستان ما قصه تو» انجام شد که در آن یکی از چهره های مطرح سینما که اصولا نقشی بسیار محدود در این فیلم دارد، به عنوان بازیگر اصلی مطرح شده و عکسی از او در فیلمی دیگر ضمیمه پوستر «داستان ما قصه تو» شده است. شرایط به نحوی در حالت بلبشو قرار داشته که نويد محمدزاده و هومن سيدى در نامه اى به محمد پارسايى از تخلف موسسه ويدئو رسانه فوق انتقاد كردند!
قضیه از این قرار است که اولا «داستان ما قصه تو» اثری ویدئویی است نه فیلمی سینمایی و آدرس اشتباهی که موسسه هنرنماى پارسيان با تصاوير نوید محمدزاده و هومن سیدی می دهد کاملا رویه ای غیرقانونی و غیر اخلاقی است. در واقع این موسسه تله فيلمى قديمى را با رنگ و رو و اطلاعاتی نادرست در پوستر فیلم به عنوان فیلمی سینمایی در شبکه نمايش خانگى گنجانده است! و البته این رویه پیش از این بارها توسط موسسات تولید و پخش آثار خانگی صورت یافته و بدون هرگونه نظارتی از سوی مسئولان به مخاطبان عرضه شده است. در واقع گزارش فوق نمونه ای از خیل مشاهداتی است که در توزیع آثار سینمایی رخ می دهد و بدون هرگونه بررسی و نظارت مسئولان امر امکان ارائه نزد مخاطب می نماید و بارها شاهد تولیداتی فاقد استاندارد، بی محتوا و با اطلاعاتی دروغین در پوستر فیلم برای فریب مخاطب بوده ایم.
«داستان ما قصه تو» تله فیلمی است که 6 سال پیش ساخته شده و از تلویزیون هم پخش شده است اما موسسه پخش این فیلم در اقدامی تعجب برانگیز با استفاده از تصویر تازه ترین فیلم نوید محمد زاده سعی داشته به عنوان حربه ای برای سینمایی نشان دادن و تازه جلوه ساختن اثر نزد مردم اقدام کند. این در حالی است که تصویر نوید محمدزاده در پوستر فیلم «داستان ما قصه تو» مربوط به عکسی از فیلم «بدون تاریخ بدون امضاء» ساخته وحید جلیلوند بوده که قرار است برای اولین بار در جشنواره فجر پیش رو به اکران درآید. از طرفی نوید محمدزاده در فیلم ویدئویی «داستان ما قصه تو» تنها در 2 سکانس بازی کرده و نقش چندانی ندارد که چنین برجسته در پوستر نمایان است!
آن چه مسلم است عدم وجود هرگونه نظارت در آثار سینمایی موجب بروز انواع تخلفات و ناهنجاری ها در فضای شبکه خانگی شده و این در حالی است که حجم آثار قابل مشاهده در این شبکه و گستره مخاطبان چنان است که نیازمند نظارتی حتی بیش از دیگر حوزه ها مانند اکران سینمایی دارد.

اضافه کردن دیدگاه جدید