شماره مطلب : 20733
زمان انتشار : 96/6/4 - 14:19 2017/8/26
کارگردان جوان سینما که در این روزها از طیف های مختلف نقدهایی را پیش رویش می بیند، در کارگاهی که تحت عنوان «نقش کارگردان در خلق یک اثر» در جشنواره فیلم سلامت برگزار کرد، درباره فیلم ساخته نشده «لاتاری» گفت: «می خواستم فیلم اجتماعی درباره زمان حال بسازم و موضوع جنجالی داشت. یکی از آن فیلم هایی می شد که می توانست قهرمان کلاسیک داشته باشد و تاثیرگذار باشد. اما موفق نشدم مجوز لازم برای ساخت فیلم را بگیرم.

داستان «مهدویان» و منتقدانی ناجوانمرد!

کارگردان جوان سینما که در این روزها از طیف های مختلف نقدهایی را پیش رویش می بیند، در کارگاهی که تحت عنوان «نقش کارگردان در خلق یک اثر» در جشنواره فیلم سلامت برگزار کرد، درباره فیلم ساخته نشده «لاتاری» گفت: «می خواستم فیلم اجتماعی درباره زمان حال بسازم و موضوع جنجالی داشت. یکی از آن فیلم هایی می شد که می توانست قهرمان کلاسیک داشته باشد و تاثیرگذار باشد. اما موفق نشدم مجوز لازم برای ساخت فیلم را بگیرم.

کارگردان جوان سینما که در این روزها از طیف های مختلف نقدهایی را پیش رویش می بیند، در کارگاهی که تحت عنوان «نقش کارگردان در خلق یک اثر» در جشنواره فیلم سلامت برگزار کرد، درباره فیلم ساخته نشده «لاتاری» گفت: «می خواستم فیلم اجتماعی درباره زمان حال بسازم و موضوع جنجالی داشت. یکی از آن فیلم هایی می شد که می توانست قهرمان کلاسیک داشته باشد و تاثیرگذار باشد. اما موفق نشدم مجوز لازم برای ساخت فیلم را بگیرم. بسیار تلاش کردم و پذیرفتم اگر نیاز بود ممیزهایی روی فیلم اعمال شود. در نهایت این اتفاق نیفتاد. البته از ساخته شدن این فیلم ناامید نیستم چون بالاخره در ایران همه چیز بر مبنای سلیقه پیش می رود و شرایط تغییر می کند.»

به گزارش سوره سینما، مهدویان درباره اعمال سلیقه در مجرای تصمیم گیری گفت: «بیشتر اتفاقات براساس تشخیص آدم هاست که ممنوع یا غیر ممنوع می شوند. قصه زیاد دارم اما برخی برایم اولویت بیشتری دارند. به این موضوع قائل نیستم که ناامید شوم. سراغ قصه قدیمی تری که در ذهنم داشتم رفتم. ممکن است راجع به موضوعات متنوع فیلم بسازم. فیلم جدیدی که دارم کار می کنم باز هم با موضوع تاریخ معاصر است اما با نگاه دیگری قصد دارم آن را بسازم.»

اما کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» در بخش دیگری از گفته هایش برای جوانان کارگاه اشاره به مسائلی داشت که می تواند پاسخی غیرمستقیم به افرادی باشد که تنها به بخش مالی قضایا نگاه می کنند و «توان» و «اراده» و «تلاش» افراد  را در سرانجام بخشی مطلوب به فعالیت های مختلف-فارغ از خصوصی بودن یا دولتی بودنش- درنمی یابند. محمدحسین مهدویان ضمن اشاره به اهمیت «سینما» که امروزه جزو مفروضات نادیده انگاشته شده در هر تحلیلی می باشد، عنوان کرد: «نباید فراموش کنی که فیلمسازی و مساله تو سینماست. به سینما نباید مثل ابزاری برای این که حرفی را بزنی نگاه کنی. سینما خودش روشی برای اندیشیدن است و باید عشق به سینما را در خودتان تقویت کنید. سینما به شما یاد خواهد داد که چطور بیاندیشید. بعضی فکر می کنند سینما رسانه ای است و چیزی است که ما یاد می گیریم که حرف های مهم بزنیم. سینما را اگر دوست نداشته باشید به شما پشت می کند. زمانی که فیلم می سازید فقط باید به فیلمتان فکر کنید. مهم این است که باور داری در حال انجام کار ارزشمندی هستی. نه این که فقط داری حرف ارزشمندی را می زنی. ما با مفاهیم سینمایی در ارتباط هستیم. من خیلی قائل به جدا کردن فرم و موضوع نیستم. سینما ظرفی نیست که هر چیزی را درونش بریزی. شما نمی توانید بگویید حالا من ایده یا اندیشه ای دارم و می خواهم ببینم که چطور آن را فیلم کنم. چنین سینمایی هم وجود دارد اما سینمای خوبی نیست.»

منبع: سوره سینما

کلید واژه ها

اضافه کردن دیدگاه جدید