شماره مطلب : 22985
زمان انتشار : 97/8/27 - 16:43 2018/11/18
آوینی فیلم: برای مخاطبان تلویزیونی، نام خشایار الوند یادآور سریال های پُرمخاطب «پایتخت» و سریال های تماشایی مهران مدیری است. این فیلمنامه نویس برجسته در گفت و گو با آوینی فیلم، درباره وضعیت امروز تلویزیون و فعالیت های اخیرش گفت.
خشایار الوند نویسنده سریال های موفق تلویزیون در گفت و گو با آوینی فیلم:

دیگر تمایلی برای کار کردن با تلویزیون ندارم

آوینی فیلم: برای مخاطبان تلویزیونی، نام خشایار الوند یادآور سریال های پُرمخاطب «پایتخت» و سریال های تماشایی مهران مدیری است. این فیلمنامه نویس برجسته در گفت و گو با آوینی فیلم، درباره وضعیت امروز تلویزیون و فعالیت های اخیرش گفت.

آوینی فیلم: برای مخاطبان تلویزیونی، نام خشایار الوند یادآور سریال های پُرمخاطب «پایتخت» و سریال های تماشایی مهران مدیری است. فیلمنامه نویس «شب های برره» و «نقطه چین» و «مرد هزار چهره» و... در تیم موفق «پایتخت» برگ برنده می باشد. خشایار الوند در گفت و گو با آوینی فیلم، درباره وضعیت امروز تلویزیون سخن گفت و درباره احتمال تولید سری بعدی مجموعه «پایتخت» گفت: سریال «پایتخت» همیشه اسپانسر داشته و هیچ وقت منتظر بودجه تلویزیون نبوده و خوشبختانه این سریال انقدر بازتاب خوبی داشته که اسپانسرها و موسسات دوست دارند در آن سرمایه گذاری کنند. این که سری بعدی سریال «پایتخت» تولید شود تا به امروز نامشخص است و باید شرایط کار مساعد باشد و گروه زمان لازم را برای کار کردن داشته باشند و درگیر کار نباشند. از طرفی مساله مهمی که باعث جذابیت یک کار می شود، وجود قصه ای خوب است و غیر از طراحی شخصیت ها و وجود دیالوگ ها لازم است که یک قصه تازه و به روز برای جذب مخاطب داشته باشیم.

خشایار الوند دل پُرخونی از وضعیت فیلمنامه نویسی در کشور دارد و در این باره عنوان می کند: متاسفانه نویسنده فیلمنامه در کشورمان مظلوم واقع می شود و هیچ حامی هم ندارد. همیشه مشکلات یک کار به پای فیلمنامه نویس نوشته می شود و خوبی های کار به دیگران می رسد! در حالی که یک فیلمنامه از مرحله طراحی و سیناپس تا شکل گرفتن و اجرا باید هفت خوان رستم را طی کند و دچار معضلات بسیاری می شود. واقعیت این است که انقدر در تلویزیون اذیت شدم که دیگر تمایلی برای کار کردن با تلویزیون ندارم البته سریال پایتخت که استثنا است و یک پروژه ملی و خاص محسوب می شود.

فیلمنامه نویس سریال «قهوه تلخ» افزود: جدا از این که کارگردان ها دوست دارند سلیقه خود را داشته باشند، مساله ممیزی وجود دارد که باعث می شود تا دست و پای یک نویسنده بسته شود. از طرح فیلمنامه تا اجرا بارها افراد مختلفی فیلمنامه را می خوانند و هر کسی به خود اجازه می دهد درباره دانش فیلمنامه نویس صاحب نظر باشد. در فیلمنامه ها باسد تصویب شود و بعد هم بازنویسی می شود و در نهایت تبدیل به یک نوشته متفاوت می شود و هیچ کس بررسی نمی کند که سرنوشت این فیلمنامه چرا باید اینطور بشود که بعد از بارها بازبینی و اصلاح باید باز هم دچار مشکل شود.

وی افزود: من در کارهایی که انجام دادم، مشکلات زیادی کشیدم و از مدیر تولید تا تهیه کننده و افراد مختلف درباره فیلمنامه نظر می دهند. البته غیر از همکاری هایی که با آقای سیروس مقدم داشتم و ایشان انقدر مسلط و آگاه هستند که برای کار یک نویسنده ارزش قائل می شوند و به فیلمنامه ای که نوشته می شود، اهمیت می دهند.

خشایار الوند درباره احتما کارگردانی اش در آینده گفت: یک قصه ای دارم که دوست دارم اگر شرایط کار آماده باشد، دوست دارم خودم آن را بسازم و البته ساخت فیلم هم مسائل و معضلات خاص خود را دارد و فضای کار فیلمسازی هم به این راحتی نیست. البته بنده مشکلی بابت سرمایه گذار و تولید یک کار سینمایی ندارم ام باید ببینم که شرایط مساعد برای تولید آماده خواهد شد.

اضافه کردن دیدگاه جدید