شماره مطلب : 23011
زمان انتشار : 97/8/30 - 13:26 2018/11/21
آوینی فیلم: مسعود ده نمکی معتقد است: اگر فیلم های کمدی نتوانند رضایت مخاطب را جلب کنند، اعتماد مردم نسبت به آنها و سازندگانشان از دست می رود.
مسعود ده نمکی:

اگر فیلم های کمدی نتوانند رضایت مخاطب را جلب کنند، اعتماد مردم نسبت به آنها از دست می رود

آوینی فیلم: مسعود ده نمکی معتقد است: اگر فیلم های کمدی نتوانند رضایت مخاطب را جلب کنند، اعتماد مردم نسبت به آنها و سازندگانشان از دست می رود.

آوینی فیلم: مسعود ده نمکی معتقد است: اگر فیلم های کمدی نتوانند رضایت مخاطب را جلب کنند، اعتماد مردم نسبت به آنها و سازندگانشان از دست می رود.

کارگردان سه گانه «اخراجی ها» درباره ارزیابی اش از دلایل مخالفت مردم با برخی فیلم های کمدی و بروز واکنش های منفی در فضای مجازی نسبت به این آثار به بانی فیلم گفت: به هر حال رسانه های جدید مجال اظهارنظر برای مردم را فراهم کرده اند و تفاوت شرایط امروز با سال های قبل در همین است. گرچه به نوعی هم می شود گفت سلیقه تماشاگر امروز تنزل پیدا کرده و این را نمی توان کتمان کرد، ولی در سبد اکران و چینش فیلم ها هم این سلیقه سازی و جهت دهی احساس می شود. از سویی، امکانات برابر برای فیلم های غیرکمدی فراهم نمی شود و به همین جهت رقابت با کمدی ها را برای فیلم ها سخت می کند. اینکه حالا مردم در حد کیفیت فیلم ها اظهارنظر می کنند، به نظرم به فیلمسازان کمک می کند، ولی از طرف دیگر تناقض گویی برخی از منتقدان در خصوص بعضی از فیلم ها هم جای سوال دارد. اینکه چطور به سرعت به میدان نقد شماری از فیلمها می آیند و گاهی وکیل مدافع بعضی از فیلم ها می شوند. ضمن اینکه عجیب است زمانی عدالت در اکران را فریاد می زنند، ولی در موارد دیگری سکوت می کنند.

کارگردان «رسوایی» در پاسخ به این سوال که آیا فروش بالای یک فیلم در گیشه واقعاً می تواند معیار درستی باشد که اثر موفقی بوده است یا خیر، گفت: به هر حال فروش فیلم تنها ملاک و معیار برای سنجش موفقیت یک فیلم نیست؛ حالا چه فیلم کمدی و چه فیلم جدی. مسئله ماندگاری فیلم مطرح است، یعنی اینکه در خاطره تاریخی تماشاگر ماندگار باشد. ممکن است آمار و ارقام گیشه فیلمی بالا باشد، ولی در حافظه تاریخی تماشاگر نماند.

کارگردان «معراجی ها» در پاسخ به این سوال که آیا واکنش های منفی تماشاگر نسبت به این فیلم ها باعث عدم اعتماد به هنرمندان آن فیلم ها می شود یا خیر، گفت: در هر مقطعی یک موج در جریان فیلمسازی ایران حاکم بوده است. در دهه ۷۰ فیلم های مثلث عشقی اوج گرفتند و بعد افول پیدا کردند و در دهه های دیگر هم آثار دیگری مورد استقبال بودند. اگر فیلم های کمدی نتوانند رضایت مخاطب را جلب کنند، اعتمادشان را از دست می دهند. البته منظورم فیلم مشخصی نیست. تجربه شخصی ام در سه گانه «اخراجی ها» این بود هر بار باید با حرف جدید و گروهی از بازیگران جدید وارد صحنه شویم. در جایی هم احساس کردم ادامه اش نتیجه معکوس می دهد و به همین خاطر از جایی به بعد ژانر را عوض کردم.

 

کلید واژه ها

اضافه کردن دیدگاه جدید