شماره مطلب : 23674
زمان انتشار : 97/10/18 - 11:00 2019/1/8
ممنوعه ها در شبکه نمایش خانگی و در غیاب آقای رئیس می تازند!

حکایت عباس غزالی درباره کارگردانی که علاقه به موارد ممنوعه دارد

آوینی فیلم: چند هفته ای است که سریال «ممنوعه» پس از رفع مشکلات نظارتی مجددا در روزهای دوشنبه در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود. سریالی که به جای کیفیت، شهرتش را از حاشیه گرفته است و سطح نازل کیفی سریال نشان از بی تجربگی و عدم مهارت سازنده اش دارد. اما «ممنوعه» و داستان بی هویتش حواشی دیگری هم داشته است.

آوینی فیلم: چند هفته ای است که سریال «ممنوعه» پس از رفع مشکلات نظارتی مجددا در روزهای دوشنبه در شبکه نمایش خانگی توزیع می شود. سریالی که به جای کیفیت، شهرتش را از حاشیه گرفته است و سطح نازل کیفی سریال نشان از بی تجربگی و عدم مهارت سازنده اش دارد. اما «ممنوعه» و داستان بی هویتش حواشی دیگری هم داشته است، از جمله آنها نکاتی است که عباس غزالی طی گفتگو با ایرنا مطرح کرد.

بازیگر خوش اخلاق سینما و تلویزیون در این گفتگو با اشاره به عدم پذیرش همکاری برای سریال خانگی «ممنوعه» گفت: «من از آنها خواستم فیلمنامه برایم بفرستند اما تلفنی و خطی درباره فیلمنامه و کاراکترم صحبت کردند که این کاراکتر این طور می‌شود و به اینجا می‌رسد. گفتم بسیار عالی اما باید فیلمنامه را مطالعه کنم. باید جایگاه دیالوگ نویسی را در فیلمنامه ببینم و بدانم داستان این سریال از کجا شروع و کجا به پایان می‌رسد. ببینم چطور میتوانم با این داستان و فیلمنامه همزادپنداری کنم. همه این نکات همیشه برایم مهم بوده و هست. یک جوابی گرفتم از کارگردان که خیلی برایم جای تعجب داشت. کارگردان «ممنوعه» به من گفت بیا سر صحنه متوجه می شوی که کار چه فضایی دارد؟! من هم گفتم بله می‌دانم که در حال ساخت یک مجموعه هستید. اما از شما می‌خواهم فیلمنامه را ارسال کنید، بخوانم کاملاً در جریان قرار می‌گیرم که کار چه فضایی دارد. این اصول برخورد منِ بازیگر و کارگردان و عوامل کارهاست.»

بازیگر فیلم «اعترافات ذهن خطرناک من» در ادامه با اشاره به غیرحرفه ای بودن کارگردان ممنوعه، گفت: «کارگردان «ممنوعه» گفت ما داریم چند تا کلیپ میسازیم و این را در فضای مجازی منتشر میکنیم بسیار جذاب و به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. گفتم این کار خوبی است و میتواند در ادامه کار و برای تبلیغات اتفاق بیفتد. اما من فیلمنامه میخواهم و دوستان یا متوجه نشدند و یا به آنها برخورد. من اعتقادم این است که یک مجموعه باید فیلمنامه داشته باشد، کاراکترها در جریان شروع و پایان داستان قرار بگیرند و کاراکترها شخصیت‌پردازی شده باشد؛ اصطلاحاً همه چیز رنگ خوش را پیدا کند. اصلاً درست آن این است که فیلمنامه خوانده شود و بعد درباره پذیرش بازی تصمیم گرفته شود.  یا بازیگر می‌پذیرد یا نمی‌پذیرد!  اینکه قبل از آن کار ساخته بشود یکسری پلانهایی بگیریم در فضای مجازی به صورت کلیپ پخش کنیم که اصلاً ربطی هم به قصه نداشته باشد من به غیر از اینکه فکر کنم فقط داریم یک جذابیت کاذب برای مخاطب اینجاد میکنیم و او را فریب میدهیم نکته دیگری به ذهنم نرسید.»

به گزارش آوینی فیلم، عدم نظارت درست برای سطح کیفی آثار شبکه نمایش خانگی و ورود بی حساب افرادی تازه کار به عنوان کارگردان فضای ناامنی را برای مخاطب ایرانی در این شبکه به وجود آورده است و البته وقتی مسئول اصلی شبکه نمایش خانگی همه حواسش به اجرای نمایش لاکچری بینوایان است، بیش از این نباید از این شبکه انتظار وضعیت بهتری داشت!

اضافه کردن دیدگاه جدید